Dende Anova,
reafirmamos o noso compromiso co ensino público, universal,
de
calidade e gratuíto. Porque sen igualdade de condicións de
acceso ao ensino non
hai igualdade real nin hai liberdade de pensamento.
Lembramos que para ANOVA a LOMCE (Ley
Orgánica de Mejora de la Calidad Educativa) supón unha
regresión de décadas no ensino público: unha lei inxusta,
sexista, centralista
e antidemocrática.
Esta aberración en
forma de lei, elaborada sen consenso coa comunidade
educativa, supón:
- Desmantelamento do ensino público de calidade mediante un proceso de mercantilización do mesmo.
- Segregación do alumnado, comezando pola segregación económica que supón a non gratuidade do ensino infantil, e a segregación sexista, por permitir os concertos educativos con centros que segregan por sexo. A posibilidade de “dereito de admisión” dos centros educativos, coa chamada “liberdade de elección de centro”, creará centos de primeira e de segunda en canto a recursos e calidade do ensino, fomentando ademais o ensino privado.
- Modelo competitivo, coa reintrodución das reválidas, que a partir de 6º serán realizadas por “especialistas externos ao centro”, o que fomenta a privatización do ensino.
- Eliminación da democracia na organización da comunidade educativa, transferindo competencias do Consello Escolar – que ficaría agora cun mero carácter consultivo – á Dirección.
- En lugar de traballar contra as causas do fracaso escolar, créanse rutas de saída disimulada das mozas e mozos “fracasadas” do sistema con vías como a da “FP básica”.
- Elitización do ensino superior, con maiores trabas para o acceso a este, tanto académicas coma económicas (suba de taxas…).
- Españolización –reducindo a carga lectiva do galego, que non é troncal, como é o castelán ou o inglés– e centralismo.
- Adoutrinamento reaccionario. Relixión como materia máis importante en rango que o galego e a filosofía e eliminación de materias que fomentan o pensamento crítico (Ciencias do Mundo Contemporáneo, Educación para a Cidadanía…).
- Intento de introducir “coñecementos financeiros” no ensino, conforme a unha estratexia deseñada pola OCDE.
O deterioro do ensino público enmárcase nun
proceso xeral de desmantelamento
do “Estado do Benestar” e privatización dos bens e servizos
públicos que
arranca nos anos 70, proceso hoxe agravado coa aplicvación
desta lei.
Dende Anova, reafirmamos o noso compromiso
co ensino público, universal, de
calidade e gratuíto. Porque sen igualdade de condicións de
acceso ao ensino non
hai igualdade real nin hai liberdade de pensamento. Ensino
público é, polo
tanto, democracia real.
No hay comentarios:
Publicar un comentario